aHealthyLife: ’27 op echt bewijs gebaseerde gezondheids- en voedingstips’.. 2 maal slapen

Ik ben een fan van Juglen Zwaan’s website aHealthyLife.nl. Juglen schrijft veel over gezondheid en voeding wat naar mijn mening ‘hout snijdt’. Ook het artikel welke Juglen vandaag publiceerde sloeg de spijker weer op z’n kop: ’27 op echt bewijs gebaseerde gezondheids- en voedingstips’. Klik hier om het originele artikel te lezen.

In Juglen’s ‘Top 27’ van wetenschappelijk onderbouwde gezondheidstips staan 2 items die betrekking hebben op de kwaliteit van ons slapen: op 6. ‘Zorg voor genoeg slaap’ en op 10. ‘Vermijd helder licht voordat je gaat slapen’. Hieronder de 2 slaap-items van Juglen:

“6. Zorg voor genoeg slaap

Het belang van genoeg slaap van goede kwaliteit kan niet overschat worden. Het is misschien wel net zo belangrijk als voeding en beweging, zo niet belangrijker. Slecht slapen kan insulineresistentie in de hand werken, je hongerhormonen uit evenwicht brengen en je fysieke en mentale prestaties verminderen. En nog belangrijker, het is één van de grootste individuele risicofactoren voor toekomstige gewichtstoename en obesitas. Uit één studie bleek dat kort slapen in verband staat met een 89% groter risico op obesitas bij kinderen en 55% bij ouderen.”

“10. Vermijd helder (blauw) licht voordat je gaat slapen

Als we worden blootgesteld aan helder licht (note Slaapbril.nl: blauw licht) ’s avonds kan dat de productie van het slaaphormoon melatonine verstoren. Een interessante manier om dit te omzeilen is door een bril met amberkleurig glas te gebruiken waardoor blauw licht (van bijvoorbeeld beeldscherm, telefoon) ’s avonds wordt geweerd uit je ogen. Daardoor kan melatonine worden aangemaakt alsof  het helemaal donker is, waardoor je beter slaapt.”

Wij onderschrijven de woorden van Juglen. Een goede nachtrust is essentieel this hyperlink. Voor je lijf en hersenen om uit uit te rusten, te herstellen, maar ook voor honderden andere belangrijke processen in je lichaam.

Wanneer je ’s avonds de SLP slaapbril draagt voor het slapen gaan, dan bereikt het blauw licht van je mobiele telefoon, tablet en TV ’s avonds niet meer je ogen. Je slaapt daardoor beter in en slaapt vervolgens rustiger. Je voorkomt hiermee slaapproblemen en herstelt je slaapritme.

Maar er zijn nog veel meer voordelen aan het blokkeren van blauw licht ’s avonds. Voor de vuist weg:

  • Zo helpt een goede nachtrust je onder meer bij het afslanken
  • In geval van ADD/ADHD worden prikkels ’s avonds significant verminderd
  • Cortisol en cortisolwaarden blijven meer stabiel. Erg belangrijk als je herstelt van burn-out of bijnieruitputting.

Voor nog geen 35 euro koop je je slaapbril in onze webwinkel. Gratis verzending in zowel Nederland als België.

Alex

Gebruik van deze site betekent dat je onze algemene voorwaarden accepteert.

Slaapbril.nl is onderdeel van SLP.life. De meest slaapverwekkende bril van Nederland en België

Log in with your credentials

Forgot your details?